Ερώτηση με θέμα το νομικό καθεστώς για τον διορισμό των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι γονείς παιδιών με αναπηρία κατέθεσε η Βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.
Η ερώτηση κατατέθηκε προς την Υπουργό Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, προς την οποία αναπτύσσεται το πρόβλημα, που δημιουργεί το υφιστάμενο νομικό καθεστώς ως προς τον διορισμό των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι γονείς παιδιών με αναπηρία και αντιμετωπίζονται με άνισους όρους σε σχέση με τις υπόλοιπες ευαίσθητες κατηγορίες εκπαιδευτικών.
Στόχος της κοινοβουλευτικής παρέμβασης της Βουλευτού Ρεθύμνου είναι η επανεξέταση του θέματος από το αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο καλείται να απαντήσει για το σχεδιασμό και τις προθέσεις του πάνω στο μεγάλο αυτό ζήτημα.
Στην ερώτησή της η κα Κεφαλογιάννη αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Με την ψήφιση του νόμου 3848/2010 καθορίστηκε για πρώτη φορά, ότι οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία, αναγνωρίζονται ως ειδική κατηγορία και εντάσσονται στις μεταβατικές διατάξεις με την προϋπόθεση της απόκτησης 12μηνης πραγματικής προϋπηρεσίας.
Ωστόσο, με την εφαρμογή του νόμου, αποδείχθηκε στην πράξη, ότι οι συγκεκριμένες προβλέψεις, έρχονται να αναπαραγάγουν τη χρόνια σε βάρος των εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία αδικία, ίσως μάλιστα και με επαχθέστερους όρους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Αναπηρία, έχει διαμορφωθεί μια άνιση κατάσταση για τη συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα μετά την ψήφιση του νόμου 3848/2010:
1. Διαπιστώθηκε ότι από τους 80 γονείς που πληρούσαν τις προϋποθέσεις ώστε να συμπεριληφθούν στις διατάξεις της μεταβατικής περιόδου διορίστηκαν ως μόνιμοι 18 εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία για το έτος 2010-11. Αντιστοίχως διορίστηκαν 108 Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί.
2. Κλήθηκαν -έως τώρα- για το έτος 2010-2011 ως αναπληρωτές ένας μικρός αριθμός γονέων, ορισμένοι ως τρίτεκνοι και μάλιστα από συγκεκριμένες μόνο ειδικότητες σε ΣΜΕΑΕ, από τους 150 περίπου που υπάρχουν εγγεγραμμένοι στον πίνακα Β΄ της Ειδικής Αγωγής, όταν αντίστοιχα ως αναπληρωτές:
α) έχουν κληθεί όλοι οι πολύτεκνοι στη γενική αγωγή (αφού προτάσσονται με Ν. 3149/2003 σε όλους τους πίνακες).
β) έχουν κληθεί, προτασσόμενοι, οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας και δρεπανοκυτταρική αναιμία (Ν.3149/2003).
γ) Εκπαιδευτικοί ΑΜΕΑ έχουν ποσοστό 20% στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και σταδιακά διορίζονται.
δ) Τρίτεκνοι με τον νόμο 3454/2006 έχουν ποσοστό 20% στις προσλήψεις αναπληρωτών, αποκτούν προϋπηρεσία και διορίζονται.
ε) Απολυμένοι εκπαιδευτικοί από την Ιδιωτική Εκπαίδευση με τον νόμο 3194/2003 διορίζονται ως μόνιμοι εκπ/κοί στην Εκπαίδευση. Σαράντα οκτώ απολυθέντες από την Ιδιωτική Εκπαίδευση διορίστηκαν όλοι με την υπ' αριθμ. 106162/Δ2/30-8-2010 Υπουργική Απόφαση.
Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι για όλες τις παραπάνω κατηγορίες δίνεται η δυνατότητα είτε μέσω ποσόστωσης, είτε απευθείας, να απορροφούνται εργασιακά, ενώ, εξαιτίας της άνισης νομοθετικής αντιμετώπισης επιδεινώνεται η θέσης των γονέων παιδιών με αδυναμία ως προς το να αποκτήσουν την 12μηνη προϋπηρεσία ως αναπληρωτές, κάτι που συνιστά και προαπαιτούμενο ένταξης στις μεταβατικές διατάξεις.
Με βάση τα συγκεκριμένα πραγματικά δεδομένα, τα οποία, πασιφανώς συνιστούν κατάφωρη αδικία σε βάρος των εκπ/κών γονέων παιδιών με αναπηρία, ερωτάται η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων:
Τι προτίθεται να κάνει ως προς την τροποποίηση των εφαρμοστέων σχετικών διατάξεων, ώστε να καθίσταται εφικτός ο διορισμός όλων των εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, κατά τη διάρκεια του μεταβατικού σταδίου χωρίς την προϋπόθεση της 12μηνης προϋπηρεσίας, αφού μέχρι σήμερα ούτε προτάσσονται, ούτε προσλαμβάνονται με ποσόστωση, όπως άλλες ευαίσθητες κατηγορίες, με αποτέλεσμα να καθίσταται ανενεργή η δήθεν ευεργετική διάταξη του Ν. 3848/2010».
Η ερώτηση κατατέθηκε προς την Υπουργό Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, προς την οποία αναπτύσσεται το πρόβλημα, που δημιουργεί το υφιστάμενο νομικό καθεστώς ως προς τον διορισμό των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι γονείς παιδιών με αναπηρία και αντιμετωπίζονται με άνισους όρους σε σχέση με τις υπόλοιπες ευαίσθητες κατηγορίες εκπαιδευτικών.
Στόχος της κοινοβουλευτικής παρέμβασης της Βουλευτού Ρεθύμνου είναι η επανεξέταση του θέματος από το αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο καλείται να απαντήσει για το σχεδιασμό και τις προθέσεις του πάνω στο μεγάλο αυτό ζήτημα.
Στην ερώτησή της η κα Κεφαλογιάννη αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Με την ψήφιση του νόμου 3848/2010 καθορίστηκε για πρώτη φορά, ότι οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία, αναγνωρίζονται ως ειδική κατηγορία και εντάσσονται στις μεταβατικές διατάξεις με την προϋπόθεση της απόκτησης 12μηνης πραγματικής προϋπηρεσίας.
Ωστόσο, με την εφαρμογή του νόμου, αποδείχθηκε στην πράξη, ότι οι συγκεκριμένες προβλέψεις, έρχονται να αναπαραγάγουν τη χρόνια σε βάρος των εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία αδικία, ίσως μάλιστα και με επαχθέστερους όρους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Αναπηρία, έχει διαμορφωθεί μια άνιση κατάσταση για τη συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα μετά την ψήφιση του νόμου 3848/2010:
1. Διαπιστώθηκε ότι από τους 80 γονείς που πληρούσαν τις προϋποθέσεις ώστε να συμπεριληφθούν στις διατάξεις της μεταβατικής περιόδου διορίστηκαν ως μόνιμοι 18 εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία για το έτος 2010-11. Αντιστοίχως διορίστηκαν 108 Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί.
2. Κλήθηκαν -έως τώρα- για το έτος 2010-2011 ως αναπληρωτές ένας μικρός αριθμός γονέων, ορισμένοι ως τρίτεκνοι και μάλιστα από συγκεκριμένες μόνο ειδικότητες σε ΣΜΕΑΕ, από τους 150 περίπου που υπάρχουν εγγεγραμμένοι στον πίνακα Β΄ της Ειδικής Αγωγής, όταν αντίστοιχα ως αναπληρωτές:
α) έχουν κληθεί όλοι οι πολύτεκνοι στη γενική αγωγή (αφού προτάσσονται με Ν. 3149/2003 σε όλους τους πίνακες).
β) έχουν κληθεί, προτασσόμενοι, οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας και δρεπανοκυτταρική αναιμία (Ν.3149/2003).
γ) Εκπαιδευτικοί ΑΜΕΑ έχουν ποσοστό 20% στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και σταδιακά διορίζονται.
δ) Τρίτεκνοι με τον νόμο 3454/2006 έχουν ποσοστό 20% στις προσλήψεις αναπληρωτών, αποκτούν προϋπηρεσία και διορίζονται.
ε) Απολυμένοι εκπαιδευτικοί από την Ιδιωτική Εκπαίδευση με τον νόμο 3194/2003 διορίζονται ως μόνιμοι εκπ/κοί στην Εκπαίδευση. Σαράντα οκτώ απολυθέντες από την Ιδιωτική Εκπαίδευση διορίστηκαν όλοι με την υπ' αριθμ. 106162/Δ2/30-8-2010 Υπουργική Απόφαση.
Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι για όλες τις παραπάνω κατηγορίες δίνεται η δυνατότητα είτε μέσω ποσόστωσης, είτε απευθείας, να απορροφούνται εργασιακά, ενώ, εξαιτίας της άνισης νομοθετικής αντιμετώπισης επιδεινώνεται η θέσης των γονέων παιδιών με αδυναμία ως προς το να αποκτήσουν την 12μηνη προϋπηρεσία ως αναπληρωτές, κάτι που συνιστά και προαπαιτούμενο ένταξης στις μεταβατικές διατάξεις.
Με βάση τα συγκεκριμένα πραγματικά δεδομένα, τα οποία, πασιφανώς συνιστούν κατάφωρη αδικία σε βάρος των εκπ/κών γονέων παιδιών με αναπηρία, ερωτάται η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων:
Τι προτίθεται να κάνει ως προς την τροποποίηση των εφαρμοστέων σχετικών διατάξεων, ώστε να καθίσταται εφικτός ο διορισμός όλων των εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, κατά τη διάρκεια του μεταβατικού σταδίου χωρίς την προϋπόθεση της 12μηνης προϋπηρεσίας, αφού μέχρι σήμερα ούτε προτάσσονται, ούτε προσλαμβάνονται με ποσόστωση, όπως άλλες ευαίσθητες κατηγορίες, με αποτέλεσμα να καθίσταται ανενεργή η δήθεν ευεργετική διάταξη του Ν. 3848/2010».
αναδημοσίευση από http://www.goodnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου